Vi hjälper dig med dina funderingar

Här hittar du svaret på vanliga frågor som vi får. Hittar du inte vad du letar efter så går det självklart bra att slå oss en signal eller mejla oss så hjälper vi dig. Du kan även chatta med oss via vår hemsida och fylla i vårt kontaktformulär. Vi finns här för dig!

 

Vad har ni i ert sortiment?
Mycket av det som finns i vår webbshop finns även att titta på i butik, men inte allt. Vill du vara säker på att en vara finns i butik så vänligen kontakta oss innan du besöker oss.
Vad menas med fri frakt?
När du handlar för mer än 1 000:- via vår hemsida så bjuder vi på frakten, välj fri frakt i kassan. Men observera att leverans endast sker till tomtgräns/port för större möbler och till ombud för mindre försändelser. Inom vårt närområde Trosa, Vagnhärad, Nyköping, Oxelösund, Järna, Hölö, Södertälje, Nykvarn, Strängnäs, Eskilstuna, Stockholm södra-centrum-norra (ej skärgården) kan du istället välja frakt 599:- och du bär vi dina möbler på plats, avemballerar, utför enklare montering och tar med oss allt skräp. Detta alternativ är endast tillgängligt om du bor i vårt närområde annars sker leverans av DHL till tomtgräns/port alternativt till ombud.
Kommer mina möbler monterade?
En del möbler kommer färdigmonterade men många kräver mer eller mindre montering. Vid varje produkt ska det finnas info om varan är monterad eller ej. Montering ingår ej i priset men väljer du "frakt 599:-" inom vårt närområde utför vi enklare montering till dig, såsom montering av sängar, soffor och matbord. Montering av exempelvis stolar, bokhyllor, skåp och hyllor ingår ej. Vill du veta vad som gäller för just din beställning, vänligen kontakta oss via mail eller telefon.
Vad räknas som närområde?
Med närområde menar vi Trosa, Vagnhärad, Gnesta, Nyköping, Hölö, Järna, Södertälje, Oxelösund, Norrköping, Nykvarn, Strängnäs, Eskilstuna, Stockholm södra-centrum-norra (Ej skärgården) Är du osäker på vilket leveranssätt som gäller hos just dig så vänligen kontakta oss innan beställning.
Vad kostar frakten?
När du handlar för under 1 000:- har vi två fraktklasser, en för möbler som kostar 599:-, detta är en enhetsfrakt så det spelar ingen roll hur mycket du beställer frakten är alltid högst 599:-. För inredningsdetaljer och småmöbler är frakten 99:-, samma sak här- det spelar ingen roll hur mycket du beställer, frakten är en fast kostnad på 99:- (i denna kategori räknas även mattor, hallmöbler, belysning och vissa mindre möbler. Den aktuella frakten läggs på automatiskt i kassan så du ser totala priset med frakt i kassan. Du kan alltid välja att kostnadsfritt hämta dina varor i butik, alternativt välja att handla för mer än 1 000:- då kan du välja gratis frakt. Läs mer om detta ovan.
Vilka betalningsmetoder erbjuder ni?
När du handlar hos oss erbjuder vi flertalet betalningsmetoder via vår samarbetspartner Klarna. Du kan välja mellan att betala med kort, faktura, direktbetalning eller med konto. När du handlar i vår fysiska butik kan du välja mellan kort, kontant, swish och avbetalning. Vi tar ej mot Amex eller Diners i butik.
Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden är lite olika beroende på vad du beställer. Det som vi har på lager skickas inom några arbetsdagar till dig. Ungefärliga leveranstider är: Soffor, fåtöljer och sängar cirka 6 veckor. Matgrupper, matbord, stolar, vitrin, skänkar cirka 2-5 veckor. Mattor 2 veckor. Belysning och hallmöbler omgående - 2 veckor
Vad händer om min vara är leveransförsenad?
Om din beställda vara blir leveransförsenad från vår leverantör så meddelar vi dig alltid detta så snart vi kan via mail eller telefon, där du får ett nytt leveransdatum. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från alla ersättningskrav gällande leveransförseningar.
Hur säkert är det att handla i er webbshop?
Det är alltid säkert att handla hos oss, din data och uppgifter är skyddade enligt Svenska personuppgiftslagen. När du gör en beställning hos oss så godkänner du även att vi kan kontakta dig angående din beställning men även skicka nyhetsbrev och information till dig. (Du kan avregistrera dig för nyhetsbrev i efterhand)
Vad händer när jag har lagt min beställning?
När du har beställt varor från oss så skickas en bekräftelse till din mailadress, kolla så att allt stämmer. Har du inte mottagit någon orderbekräftelse så vänligen kolla om den har hamnat i skräpposten i din mailkorg. Inom någon dag får du även en uppdatering på din orderbekräftelse där leveranstid framgår. När din vara skickas från oss får du ett mail om att din beställning är på väg. Är det en mindre försändelse så skickas din vara till ett ombud och du får du ett sms när din beställning finns tillgänglig för upphämtning hos ditt närmaste ombud. Har du beställt en större möbel så skickas denna med DHL och de kontaktar dig med en tid för leverans av din beställning. Kom ihåg att kontrollera godset innan du skriver under. DHL levereras endast till tomtgräns/port så tänk på att ha lite bärhjälp redo. Inom närområdet levererar vi i egen lastbil.
Jag har inte fått en orderbekräftelse?
Orderbekräftelsen skickas till din angivna mailadress direkt vid köp. Har du inte mottagit en orderbekräftelse från oss vänligen kolla så att du har uppgivit rätt mailadress och kolla även skräpkorgen i din mailbox. Vänligen kontakta oss via hemsida, mail eller telefon om du inte har mottagit en bekräftelse från oss.
Får jag en faktura på mitt köp?
Du väljer själv hur du vill betala när du handlar via vår hemsida, väljer du faktura så skickad denna till din angivna mailadress när vi har skickat dina varor till dig, betaltid är 14 dagar. Så du hinner alltid få hem din beställning innan du betalar. Väljer du att betala med kort så dras pengarna omgående från ditt konto. När du handla i butik så har vi ingen möjlighet att fakturera privatpersoner utan då söker vi avbetalning hos en av våra samarbetspartners.
Vad gör jag om en vara är trasig vid leverans?
Om du får en möbel som är trasig eller skadad vid leverans så kontakta oss via mail. Vi behöver då ditt ordernummmer, namn, bild på skadan, bild på stämpel och en beskrivning på vad som är skadat eller trasigt. Vi återkommer sen till dig med information hur vi går vidare. Kom ihåg att alltid kontrollera varan noga när du tar emot den och observera att eventuella skador måste anmärkas på fraktsedeln innan du skriver under för att vi ska kunna hantera ärendet.
Kan jag ångra mitt köp?
Eftersom de flesta av våra produkter är beställningsvaror och tillverkas efter just dina önskemål (tyg, färg, storlek osv) så har vi tyvärr inget öppet köp på våra möbler där du aktivt gör egna val. Om du har beställt en produkt som skapats särskilt efter din specifikation / önskemål eller efter en tydlig personlig prägel, så har vi ingen möjlighet att ta tillbaka din vara. Skulle du ångra dig några dagar efter du har lagt din beställning så vänligen kontakta oss omgående så går det oftast att lösa. Köper du mindre möbler, mattor, belysning eller hallmöbler så går dessa saker vanligtvis bra att returnera, men kontakta oss alltid innan du skickar en vara i retur till oss. Vid en eventuell retur är det du som kund som får stå för returfrakten tillbaka till oss.