Leverans information

När ni beställt varor hos oss har ni två valmöjligheter, att hämta själv i vårt lager eller få möblerna hemlevererade.

 

Vid hämtning i vårt lager

  • Vi ringer alltid och meddelar så fort varan anlänt till oss.
  • De flesta möbler är väl emballerade men tänk på att ta med skydd mot vädret om ni har en öppen släpkärra.
  • Avhämtning sker under våra ordinarie öppettider.

 

Vid hemleverans 99:- eller 599:-

  • Vi ringer alltid och bokar en tid med er minst en dag innan leverans.
  • Vi levererar endast under dagtid (10-18) på vardagar.
  • Betalning sker vid leverans om varan inte redan är betald.
  • Kunden ansvarar för att varan går in genom trapphus, dörrar osv.
  • Inom vårt närområde (Trosa, Vagnhärad, Nyköping, Oxelösund, Norrköping, Hölö, Järna, Södertälje, Nykvarn, Strängnäs, Eskilstuna, Stockholm södra-centrum-norra, ej Stockholm skärgård) ställer vi möblerna på plats, avemballerar och utför enklare montering, till exempel monterar soffor, sängar, matbord, fåtöljer.
  • Vi tar med oss allt skräp tillbaka.
  • Vid leverans i övriga Sverige levereras din vara med Posten eller DHL och då är det endast leverans till tomtgräns / port. Glöm inte att göra en snabb besiktning av varan så den inte är skadad innan ni skriver på fraktsedeln.
  • Mindre varor hämtas ut på närmaste DHL eller Posten ombud.

 

Vid Hemleverans Fri frakt vid köp över 1.000:-

  • Vi, Postnord eller DHL ringer och bokar en tid för leverans.
  • Leverans sker under dagtid.
  • Betalning sker via valt betalningssätt när order beställdes från vår hemsida via Klarna.
  • Leverans sker endast till tomtgräns/port, tänk därför på att ha någon som kan hjälpa dig att bära.
  • Kontrollera att godset inte är skadad, anmärk eventuella skador på fraktsedeln.
  • Mindre försändelser hämtas ut på närmaste ombud.

 

Leveranstid

  • Leveranser av beställningsvaror kan ta mellan 1-8 veckor beroende på hur lång produktionstiden är.
  • Vid varje produkt kan du läsa en mer exakt leveranstid.
  • Förseningar kan uppkomma, dessa meddelas alltid till dig som kund via mail eller telefon.
  • Varor vi har i lager skickas omgående.

 

Tänk på

  • Om du vid avisering kommer överens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk, du får ej ersättning eller ny vara om godset är skadat och det ej är anmärkt på fraktsedel.