Leveransvillkor

Leveranser av beställningsvaror tar mellan 1-8 veckor beroende på hur lång produktionstiden är. Alla angivna leveranstider är preliminära och kan variera, vi gör allt vi kan för att du ska få din vara i tid men det kan uppstå tillfällen då våra underleverantörer ej håller tidsplanen, vilket då kan innebära en leveransförsening av din vara. Vid varje produkt hittar du en mer exakt leveranstid.
Avbeställning efter det att beställningen har blivit expedierad är ej möjlig, utan du som kund är skyldig att mottaga beställningen. Eventuella avbeställningar är giltiga när du som kund har mottagit en bekräftelse från oss. Oftast så går beställningen att makulera så länge inte underleverantören har börjat producera din vara. Kontakta oss så snart du kan vid eventuellla funderingar.
Vid eventuell slutförsäljning eller i de fall en vara har utgått, har Trosa Möbler och Heminredning AB rätt att häva köpet och återbetala eventuella inbetalda belopp. Vi försöker självklart alltid hitta en likvärdig vara till dig innan vi tar bort din order.

Returer och byten hemsida

Eventuella byten och returer sker endast efter en överenskommelse. Vi följer konsumentköplagen och beställningar som är gjorda via vår hemsida kan returneras till oss och du som kund får pengarna tillbaka, alternativt byta till en annan vara. Observera att returrätten endast gäller om du inte har beställt en produkt som skapats särskilt efter din specifikation / önskemål eller en tydlig personlig prägel. Alla varor med en leveranstid på över 3 veckor räknas som en sådan vara och kan därför inte returneras. Meddela oss via mail eller telefon ordernummer, kontaktuppgifter och om du vill byta eller lämna tillbaka din vara så återkommer vi till dig. När returen är godkänd från oss får du en retursedel till din angivna mailadress som du fäster på din vara och sedan returnerar till oss. Tänk på att emballera din vara som den var när du fick den. Återbetalningen för din vara minus returfraktkostnaden (som du som kund får bekosta) regleras via Klarna så fort din retur har anlänt till vårt lager. Observera att du som kund får stå för returfrakten tillbaka till oss.

Garanti och Reklamation

Vi följer Konsumentköplagen, observera att produktgarantin endast gäller skador som fanns på produkten vid leverans. Fabrikationsfel ska konstateras och godkännas av Trosa Möbler och Heminredning AB. Vid eventuella reklamationer och returer är det du som kund som är ansvarig för varan, kommer den bort eller skadas så är det du som kund om är betalningsskyldig.

Leveransinformation

Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk, vid en eventuellt transportskada som inte är noterad på fraktsedeln utgår ingen ersättning eller ny vara.
Det är lämpligt att du som kund kontrollerar din vara/varor vid när du tar emot din leverans för att kontrollera att denna är riktig och felfri. När du fått din vara och ser att den inte stämmer med den du beställde, är skadad eller annat fel ska du direkt kontakta oss, senast efter 4 dagar. Vid reklamation skall kund kontakta vår kundtjänst. Uppge ordernummer och orsak till reklamationen så återkommer vi till dig inom kort med anvisningar hur du skall returnera varan. Defekta produkter som returneras till oss bör behandlas som om de vore felfria. Det är vid alla typer av returer ytterst viktigt att produkten förpackas på ett sådant sätt att den ej riskerar att skadas var därför försiktig vid avembalering och spara orginalförpackning. För privatkonsument gäller konsumentköplagen, vilket innebär att kunden har rätt att få frakten betald vid ett giltigt returärende. I de fall returärendet ej är giltigt och vi har betalat frakten, debiteras fraktkostnad tur och retur. I de fall returanledningen är reklamation och fel ej kan påvisas står du som kund för frakt tur och retur. Vi förbehåller sig rätten att ersätta en defekt vara med vara av samma modell. Om varan har tagit slut får du tillbaka pengarna. Om en vara är transportskadad skall vi kontaktas inom skälig tid. Det är därför viktigt att du noga granskar ditt paket när det anländer. För att styrka rätten till reklamation gentemot transportbolaget är det viktigt att du sparar det eventuellt skadade emballaget i samma skick som när paketet anlände till dig och att du har noterat skada på fraktsedeln.
Om du ej hämtar ut ditt paket hos serviceombudet och det går i retur till oss så debiteras du som kund en kostnad på 299:- detta på grund av kostnader som fraktbolaget tar ut. Gäller det en större försendelse som ej kan levereras debiteras kostnaden efter storleken på försendelsen + eventuell lagerhyra.

Integritetspolicy

När du handlar hos oss registreras dina uppgifter för att du skall kunna utföra köpet. När du köper en vara av oss godkänner du vårt avtal. Vi behandlar all personlig information konfidentiellt. Vissa uppgifter kan i samband med betalning lämnas ut till våra samarbetspartners för faktura- respektive kortbetalning för att du skall kunna genomföra betalning. Dina uppgifter lämnas aldrig ut till annan tredje part. Vi kan använda dina uppgifter för att skicka reklam till dig, du har alltid rätt att avböja sådana utskick. Du kan läsa fullständig information här https://www.trosamobler.se/integritetspolicy/

Fraktvillkor

Inbärning nära 599:-

Vi levererar över hela Sverige men fokuserar på Södermanland och Stockholm där vi levererar med egen lastbil. Vi ser alltid till att möblerna kommer på plats ända in i ert hem därför kommer vi oftast två personer och självfallet ingår enklare montering, avemballering och så tar vi med oss allt skräp tillbaka så att du bara kan slå dig ner och njuta av dina nya möbler. Enklare montering innebär att vi monterar sängar, bord, soffor, bäddsoffor, vissa skänkar och vitrin. Montering gäller alltså inte alla våra möbler. Vid frågor gällande vilka möbler som monteras vänligen kontakta oss via telefon 0156-104 01 eller mail info@trosamobler.se. Vid längre sträckor är tyvärr inte detta alternativ tillgängligt utan då anlitar vi DHL och dina möbler levereras endast till tomtgräns / port.

Fri frakt vid köp över 1.000:-

När du handlar för 1.000:- eller mer via vår hemsida levereras din beställning kostnadsfritt- (när du väljer “Fri frakt” i kassan) till närmaste ombud för mindre försändelser alternativt till tomtgräns/port för större möbler. Då ingår inte inbärning, uppackning eller enklare montering utan dina möbler levereras endast till port/tomtgräns och du måste själv bära in dina möbler. Bor du i vårt närområde- Trosa, Vagnhärad, Gnesta, Södertälje, Järna, Hölö, Nyköping, Oxelösund, Norrköping, Stockholm Södra, Stockholm Centrum, Stockholm Norra (ej skärgården) Strängnäs, Nykvarn och Eskilstuna kan du istället välja “Inbärning 599:-” och då ser vi till att dina möbler kommer på plats ända in i hemmet, avemballerar och utför enklare montering.

Frakt vid köp under 1.000:-

Mindre försändelser och köp under 1.000:- skickas med DHL eller Posten till tomtgräns / port eller till ett Service Point och hämtas ut hos närmaste ombud. Vi meddelar dig när vi har skickat din beställning till dig och när den har anlänt hos ombud får du en avisering till din telefon. Eventuell fraktkostnad räknas automatiskt i kassan.

  • Pris
    Småmöbler / lampor / mattor / present mm 99:-
    Möbler 599:-

Om du vid avisering kommer överrens med fraktbolaget att de kan ställa leveransen utanför ditt hem utan att du kvitterar att du mottagit leveransen gör du så på egen risk. Är din vara transporterad och du ej har antecknat detta på fraktsedeln går ditt köp ej att reklamera och du kommer inte få någon ersättning för skadan eller en ny vara. Vid ej uthämtat paket kan lagerhyra och / eller returfrakt debiteras dig som kund. Vid eventuella returer är det du som kund som står för returfrakten till oss (gäller efter kontakt med oss och ej beställningsvaror)

Betalning

På vår hemsida samarbetar vi med Klarna och kan därför erbjuda betalning med faktura, avbetalning, direktbetalning och kort på alla våra beställningar via hemsida. I vår fysiska butik kan du även betala med Swish och välja avbetalning via Santander.

Övrig information

De produktbilder och informationstexter som finns tillgängliga återspeglar varan så gott det går. Vi reserverar sig för eventuella fel som kan förekomma på sidan och kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Bilderna kan skilja sig åt beroende på färginställningar i din dator. Vi reserverar oss mot eventuella felskrivningar, slutförsäljning och felaktiga priser.
Trosa Möbler och Heminredning AB skall vara befriat från skadestånd och andra påföljder om fullgörelsen av avtalet hindras, försvåras eller försenas av någon omständighet utanför vår kontroll, såsom bland annat ogynnsamma transport- eller väderleksförhållanden, krig, brand eller uteblivna leveranser från underleverantörer. Alla varor förblir i Trosa Möbler och Heminredning AB egendom tills dess full betalning erlagts.

Vid frågor vänligen kontakta oss via info@trosamobler.se eller 0156-104 01